Sendikanıza Üye Olmanın Avantajları Nelerdir?
Eğitim Gücü Sendikası Genel Merkez Yönetim Kurulu, İl- İlçe Başkanları ve teşkilatları ile her daim ulaşılabilirdir. Yaşadığınız problemlerde çözüm bulmak için mücadele ederek yanınızda olur. Ücretsiz hukuksal destek sağlar ve idari davalarda üyelerden ücret talep etmez. Düzenli olarak üyeleri için planladığı eğitimlerle üyelerinin gelişimlerini ücretsiz olarak destekler.
İl Temsilcilerinize Nasıl Ulaşabilirim?
Sendikamızın web sitesinde tüm il başkanlarımızın şahsi telefon numaraları yayınlanmaktadır.
https://www.egitimgucusen.org.tr/il-temsilcileri/
Herhangi Bir Problem Yaşadığımda Ne Yapmalıyım?
İl temsilcilerimiz veya Genel Merkeze ulaşarak konu ile ilgili bilgi verdiğiniz takdirde en kısa sürede ilgili birim size dönüş sağlayacaktır.
https://www.egitimgucusen.org.tr/il-temsilcileri/Telefon:+90 (312) 229 29 33
Whatsapp:+90 (531) 504 83 47
E-Posta:bilgi@egitimgucusen.org.tr
Üyelerinize Özel İndirim Anlaşmalarınız Var Mıdır?
Evet. Kurumsal ve Bölgesel indirim anlaşmalarımız ve protokollerimiz mevcuttur. Ayrıntılı bilgiye web sitemizden ulaşabilirsiniz.
Sendikanızın Dava Süreçlerini Nasıl Takip Edebilirim?
Sendika Olarak Sosyal Etkinlikler Düzenliyor Musunuz?
Evet. İl düzeyinde sosyal etkinliklerimiz (gezi, piknik, müzik dinletisi, sinema, tiyatro, spor etkinlikleri vs. ) üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda planlanmaktadır.
Engelli Öğretmenler Norm Fazlası Olur Mu? Norm Fazlası Olan Öğretmen Kadrosunun Bulunduğu Okulda Çalışmaya Devam Etmek İstiyorsa Ne Yapması Gerekir?
Engelli öğretmen norm fazlası olur ama Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği - Dokuzuncu Bölüm - İsteğe Bağlı Yer Değiştirme İşlemleri - İhtiyaç ve Norm Kadro Fazlası Öğretmenlerin Yer Değiştirmeleri 53. Madde 5. Bendinde yer alan “Bu madde kapsamında il içinde yapılan atamalarla fazlalığın giderilememesi durumunda fazlalık, il içinde zamana bağlı olmaksızın yapılacak yer değiştirmelerle giderilir. Bu şekilde yapılacak yer değiştirmeler, duyurusu yapılan eğitim kurumlarına öğretmenlerin tercihleri de dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır. Fazla konumdaki öğretmenlerden herhangi bir kuruma atanmak üzere başvuruda bulunmayanlar ile tercihlerine atanamayanların görev yerleri, il içinde valiliklerce resen belirlenir. (Ek cümle: RG-8/9/2016-29825) Ancak ilgili mevzuatına göre alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu belirtilen öğretmenler ile ağır engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımları bulunan öğretmenlerden norm kadro fazlası konumunda bulunanlar, engellilik durumlarının devamı süresince resen görev yeri belirlemeden istisnadır.” maddesine istinaden dilekçe ile kurumuna yer değiştirme istemediğini bildirmesi gerekmektedir.
Engelli Olarak Kurumda Ya Da Okulda Kadrosuyla Çalışan Kamu Personelinin İsteği Dışında Yeri Değiştirilir Mi? Yerinin Değişmesini İstemeyen Personelin Ne Yapması Gerekir?
Engelli olarak kurumda ya da okulda kadrosuyla çalışan kamu personelinin isteği dışında yeri değiştirilemez. 16.08.2014 tarihli Resmi Gazete’nin Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğinin Madde 11 Engel Durumuna Bağlı Yer Değişikliği Ek Madde 3 son paragrafında yer alan “Engellilik durumu devam ettiği sürece kurumlarca isteği dışında memurun yeri değiştirilemez” isteği dışında resen yapılan yer değiştirmelerde memur yer değiştirmenin iptali için kurumuna dilekçe ile başvurması gerekmektedir.
Engelli Öğretmenin Haftalık Ders Programıyla İlgili Bir Ayrıcalığı Var Mıdır? Kurumdan Engeliyle İlgili Haftalık Ders Programında Düzenleme İsteyen Bir Öğretmen Ne Yapması Gerekir?
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Birinci bölüm 12. Madde 2. paragraf a bendine göre “Okulların eğitim ortamı, öğretmen durumu, engelli öğretmenler, engelli çocuğu bulunanlar, süt izni kullananlar, fizikî şartlar ve pedagojik esaslar göz önünde bulundurulur.” bu maddeye istinaden okuluna dilekçe ile başvuru yapmalıdır.
Engelli Öğretmen Nöbet Tutar Mı? Tutmak İsteyen Ya Da İstemeyen Engelli Öğretmenin Ne Yapması Gerekir?
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Üçüncü bölüm Öğretmenlere nöbet görevi verilmesinin esasları kısmı 91. Madde g bendine istinaden engelli öğretmenlere nöbet görevi verilmez. Ancak bu durumdaki öğretmenlere istemeleri hâlinde, gün tercihlerine öncelik verilerek nöbet görevi verilir. Okul idaresine bu maddeyi ekleyerek vereceğiniz bir dilekçe ile nöbet tutma ya da tutmama tercihinde bulunabilirsiniz.
Engelli Olarak Çalışan Öğretmen, Hizmetli, Memur Fark Etmeksizin Okulda Ya Da Kurumda Engelinden Dolayı Ötekileştirmeye Maruz Kaldıysa Ya Da Yöneticisi Tarafından Mobbing İle Karşı Karşıya Bırakıldıysa Ne Yapması Gerekir?
Anayasamızın 17. maddesi, bireylerin maddi ve manevi varlıklarını koruma ve geliştirme hakkını güvence altına alırken, 10. maddesi kanun önünde eşitliği ve 49. maddesi çalışma hakkı ve görevini düzenlemektedir. Ayrıca Anayasa’nın 56. maddesi, her bireyin yaşamını, beden ve ruh sağlığını korumakla devleti yükümlü kılar.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurların iş birliği ve adil davranış ilkelerini işlemesine rağmen, direkt olarak psikolojik taciz veya mobbing konularını işlememektedir. 2011 yılında, psikolojik tacizin önlenmesine yönelik bir Başbakanlık Genelgesi yayınlanmıştır ve bu genelge hem özel sektörde hem de kamu sektöründe çalışanları korumayı amaçlar.
Anayasa’nın 74. maddesi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun (DMK) 21. maddesi gereği, kamu görevlileri, amirleri veya kurumları tarafından uygulanan idari işlem ve eylemlerden ötürü şikayetçi olma hakkına sahiptir. İdare, bu tür bir şikayet başvurusuna cevap vermekle yükümlüdür. Aksi takdirde, idarenin hukuki sorumluluğu doğar.
Ayrıca, Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik’in 6. maddesi, şikayet hakkında karar verme yetkisinin şikayet konusu olan kişinin ilk disiplin amirine ait olduğunu belirtir. Şikayetin kabul edildiği fakat karar verme yetkisi olmayan amirler, şikayeti ve kendi görüşlerini, ilk disiplin amirine 3 gün içerisinde iletmekle yükümlüdür. Şikayetçiye de durum hakkında bilgilendirme yapılır. Yönetmeliğin 9. maddesi ise, idarece verilen karara karşı, kararın kendisine tebliğ edildiği günü takip eden 10 gün içerisinde itiraz edilebileceğini belirtir.
Yönetmeliğin 14. maddesi, bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara uygun olarak yapılan şikayet ve müracaatlar konusunda görevlerini zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmeyen amirlere, durumun ağırlığına göre 657 sayılı DMK’nin 125. maddesinde belirtilen disiplin cezalarının verileceğini hükme bağlar. İhbar yükümlülüğünü yerine getiren devlet memurlarına ihbarlarından dolayı bir ceza verilemez ve hizmet koşulları ağırlaştırılamaz veya değiştirilemez.
2020 yılında Danıştay 2. Dairesi tarafından verilen bir kararda, davacının iddialarının, davacı üzerinde fiziki ve ruhsal olumsuz etkilere yol açtığı ve belirli bir süre boyunca sistemli bir şekilde devam eden yıldırma, pasivize etme veya işten uzaklaştırmayı amaçlayan bu işlemler nedeniyle, manevi tazminat ödenmesi gereken koşulların oluştuğu belirtilmiştir. Bu kararda, davacının şikayetlerinin soruşturma raporu ile doğrulandığı ve bu doğrulamanın mobbingin ispatında delil olarak kabul edildiği görülmüştür.
Sendikamızın Kesinti Kodu Kaç?
Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikasının kesinti kodu 9575 dir.
Sendika Üyeliğim Kişisel Mebbis’im De Görünüyor Fakat Aylık Sendika Kesintim Yapılmıyor. / Başka Sendikaya Yapılıyor.
Sendika üyeliğiniz Mebbis te görünüyor fakat sendika kesintiniz yapılmıyorsa veya başka bir sendikaya yapılıyorsa. Kurumunuza ilgili konu ile alakalı bir dilekçe yazıp kesintilerinizin 9575 kesinti kodu ille sendikamıza yapılmasını talep edebilirsiniz.
Sendikamızın Aylık Kesinti Oranı Nedir?
Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası'nın aylık aidat kesinti oranı, binde beştir (0,0005).
Sendikamızda Eğitimler Hangi Zamanlarda Yapılmaktadır?
Yılın belli dönemlerinde hafta içi ya da hafta sonu akşamları yapılmaktadır.
Eğitimler Nasıl Gerçekleşmektedir?
Online platformlar üzerinden ya da yüzyüze olacak şekilde alanında yetkin eğitimciler tarafından gerçekleştirilmektedir.
Sendika Tarafından Verilen Eğitimler Kimlere Verilmektedir? Bu Eğitimler Ücretli Midir?
Eğitimler sendika üyelerine verilmektedir. Eğitimlerden hiçbir ücret alınmamaktadır.
Sendika Tarafından Verilen Eğitimler Sonunda Sertifika Ya Da Katılım Belgesi Verilmekte Midir?
Sendikamız tarafından gerçekleştirilen eğitimlerin bazılarında sertifika bazılarında katılım belgesi verilmektedir. Ancak bazı eğitimlerde herhangi bir belge verilmemektedir.
Kamu Görevlileri Sendikalarına Kimler Üye Olabilir?
Kamu ve kuruluşlarında işçi statüsü dışında daimi suretle çalışan, adaylık ve deneme süresini tamamlamış ve 4688 sayılı kanun ile sendikaya üye olmaları yasaklanmamış olan kamu görevlileri, kurumlarının yer aldığı hizmet kollarındaki sendikalara üye olabilirler.
Öğretmenlerin Bağlı Olduğu Mevzuatlar
- 657 Devlet Memurları Kanunu
- 7528 Öğretmenlik Meslek Kanunu
- 1739 Milli Eğitim Temel Kanunu
- 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu
Göreve Geç Gelen Öğretmene Uygulanacak İşlemler
Özürsüz olarak geç gelme davranışını alışkanlık haline getiren öğretmen önce uyarı yazısı yazılır. Uymadığı taktirde hakkında soruşturma açılarak 657 DMK nın 125/A maddesine göre uyarma cezası uygulanır.
Göreve Gelmeyen Öğretmene Uygulanacak İşlemler
Özürsüz olarak göreve 1-2 gün gelmeyen öğretmen DMK nın 125/C-b maddesine göre aylıktan kesme cezası uygulanır.
Özürsüz ve kesintisiz 3-9 gün gelmeyen devlet memuruna DMK nın 125/D-b maddesine göre kademe ilerlemesinin durdurulması cezası verilir. Bu ceza, memurun bulunduğu kademeden ilerlemesini 1 ila 3 yıl arasında durdurabilir.
Görevini Yapmayan Öğretmene Uygulanacak İşlemler
Verilen emir ve görevlerin tam ve zamanında yapılmasında, görev mahallinde kurumlarca belirlenen usul ve esasların yerine getirilmesinde, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kayıtsızlık göstermek veya düzensiz davranmak, DMK nın 125/A-a-f maddesine göre uyarma cezası uygulanır.
Verilen emirlere itiraz eden devlet memuruna , DMK nın 125/A-j maddesine göre kınama cezası uygulanır.
Kasıtlı olarak; verilen emir ve görevleri tam ve zamanında yapmamak, görev mahallinde kurumlarca belirlenen usul ve esasları yerine getirmemek, DMK nın 125/C-a maddesine göre aylıktan kesme cezası uygulanır.
Verilen görev ve emirleri kasten yapmayan devlet memuruna, DMK nın 125/D-n maddesine göre kademe ilerlemesinin durdurulması cezası uygulanır.
Savaş, olağanüstü hâl veya genel afetlere ilişkin konularda amirlerin verdiği görev veya emirleri yapmayan devlet memurları, DMK nın 125/E-e maddesine göre devlet memurluğundan çıkarma cezası uygulanır.
Usulsüz Emir Ve Görev Tebliğlerinde Ne Yapılmalı
İtiraz dilekçesi verilir. İtiraz dilekçesine yazılı cevap gelene kadar bu görev yapılmayabilir. Amir yazılı olarak bu emri yinelerse memur emri yapmaya mecburdur. Konusu suç teşkil edilen hiçbir emir yerine getirilmez (DMK 11. Madde, Devlet memurları kanun ve diğer mevzuatta belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar.
Soruşturma Sonucu Okul Değişikliği
17.04.2015 tarih ve 29329 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin "Hizmetin gereği olarak yapılabilecek yer değiştirmeler" başlıklı 50. maddesinde de, "(1) Haklarında yapılan adli veya idari soruşturma sonucunda o yerde kalmasında sakınca görülen öğretmenlerden görev yeri il içinde değiştirileceklerin atamaları, görevli oldukları yere göre sırasıyla alt hizmet alanlarındaki eğitim kurumlarına; görev yeri il dışına değiştirileceklerin atamaları ise, zorunlu çalışma yükümlülükleri de dikkate alınarak alanlarında öğretmen ihtiyacı olan eğitim kurumlarından birine yapılır.(...)" hükmüne yer verilmiştir.
657 sayılı Kanun'un 76. maddesi ile kamu görevlilerinin görev ve görev yerlerini değiştirme konusunda idarelere tanınan takdir yetkisinin kamu yararı amacına ve hizmet gereklerine uygun olarak kullanılması zorunlu olup, bu hususun sağlanması için idarenin tesis ettiği işlemlerinde hukuken geçerli nedenlere dayanması gereklidir.
Bu yetkinin kamu yararı ve hizmet gerekleri gözardı edilerek kullanıldığının kanıtlanması ya da idari yargı merciince saptanması halinde sözü edilen bu durumun dava konusu idari işlemin sebep ve maksat yönlerinden hukuka aykırılığı nedeniyle iptalini gerektireceği, ayrıca naklen atama müessesesinin cezalandırma amaçlı kullanılamayacağı yerleşmiş yargısal içtihatlarla kabul edilmiş bulunmaktadır.
Takdir yetkisi, gerek uygulamada gerekse öğretide herhangi bir idari kararın alınışında, çeşitli hukukî çözümler arasından idareye münasip görünenin seçimi olarak tanımlanmıştır. İdarenin takdir yetkisiyle kendisine tanınan gaye dışında bir gaye gütmemesi, objektiflik ve tarafsızlık içinde olaya uygun verileri göz önünde tutması gerekliliğine ek olarak, kanun önünde eşitlik ilkesi gereği, hiçbir ayrımcı uygulama yapmaması, kişilerin hak, özgürlük ve menfaatleri ile izlenen gaye arasındaki dengeyi koruması ve her olayın özelliklerini göz önünde tutarak, konulmuş bulunan uygulama ilkeleriyle tutarlı hareket etmesi ve kamu yararını gözetmesi gerekmektedir.
Danışmanlık Tedbiri
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün 05.05.2025 tarihli, E-10096465-869-130254918 sayılı yazısında belirtilen: “Koruma ihtiyacı olan veya suça sürüklenen çocuklara yönelik danışmanlık tedbir kararlarını yerine getirmek üzere görevlendirilen rehber öğretmenlere; 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu’nun 33. maddesinin 2. fırkasında yer alan: ‘Bu kanun kapsamındaki tedbirleri uygulayan sosyal çalışma görevlileri ile adli destek ve mağdur hizmetleri müdürlüğü bünyesinde görev yapmakta olup da mahkemelere görevlendirilen sosyal çalışma görevlilerine almakta oldukları aylıklarının (ek gösterge dahil) brüt tutarının yüzde ellisi oranında ödeme yapılır. Bu ödeme söz konusu personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurum tarafından yapılır.’ Hükmü doğrultusunda ödeme yapılacaktır. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanununun 33. maddesine göre Bakanlığımız bünyesinde görev yapan rehber öğretmenlerin mahkemelere sosyal çalışma görevlisi olarak görevlendirilmesi durumunda öğretmenlerin Kamu Personel Harcamaları Yönetim Sistemi’nde (KPHYS) Diğer Tazminat Bilgileri başlığı altında bulunan ek ödeme 49 kod üzerinden yapılacaktır.” İbaresi gereğince danışmanlık tedbiri ücreti ödenmek zorundadır.
31213 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği Rehber Öğretmen/psikolojik Danışmanın Görevleri
MADDE 21 3) Eğitim kurumlarında rehber öğretmen/psikolojik danışman bulunmaması veya çocuğun herhangi bir eğitim kurumu ile ilişiğinin olmaması durumunda danışmanlık tedbiri uygulamaları il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin görevlendireceği, çocuğun ikamet adresinin bulunduğu eğitim bölgesinde görevli rehber öğretmen/psikolojik danışman yerine getirir. Danışmanlık tedbir kararlarına ilişkin görevlendirmelerde rehber öğretmen/psikolojik danışmanların hâlihazırda yerine getirmekte oldukları danışmanlık tedbir kararları da gözetilerek dengeli bir dağılım sağlanır.
İcap Görevi / Nöbeti
İcap görevlendirmeleri adalet Bakanlığı birimleri tarafından il veya ilçe Milli Eğitim müdürlükleri aracılığıyla Psikolojik danışman/ Rehber öğretmenlere verilmektedir. Genellikle icap görevleri listeleri incelendiğinde görevlendirmede tarih aralığının belirtildiği ancak yaz tatil dönemini, hafta sonlarını, mesai dışı saatleri, tatil günlerini içine alan bir zaman dilimini kapsadığı görülmektedir. Öğretmenlerin hafta sonları, tatillerde ve mesai saatleri dışında resen görevlendirebileceğine dair bir hüküm mevzuatta bulunmamaktadır. Memurun farklı bir kuruma görevlendirilmesi atamaya yetkili makam tarafından yapılır. Öğretmen farklı kuruma muvafakatı alınmadan görevlendirilemez. Kurumlar arası geçici görevlendirme kadroya atayan Bakan tarafından veya Bakanın yetki vermiş olduğu valilik makamı tarafından yapılmalıdır. Kaymakamlık tarafından yapılan görevlendirme usul yönünden mevzuata aykırıdır ve yetki aşımıdır.
Öğretmen listeleri hazırlanarak icap göreviyle rehber öğretmen/psikolojik danışmanlar yoğun bir şekilde görevlendirilmektedir. Asli atama kadrolarındaki çalışma esaslarında öğretmenlerin tam zamanlı çalışmaları veyahut tatil dönemlerinde görevlendirmelerine ilişkin herhangi bir kanuni düzenleme yokken yapılan bu uygulama hukuki değildir. Aynı zamanda 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun Kurumlar arası geçici görevlendirmeyi düzenleyen maddelerde “Ek Madde 8 f) Geçici süreli görevlendirmede memurun muvafakati aranır.” hükmüne yer verilmiştir.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Sendikamıza 27.07.2022 tarih ve 54230443 sayılı yazısı ile “ Milli eğitim Temel Kanunu 7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu ile ilgili diğer mevzuat doğrultusunda eğitim öğretim hizmetlerini yürütmekle görevli öğretmenlere, çocuk teslimi ve çocukla kişisel ilişki kurulmasına dair ilam ve tedbir kararlarının yerine getirilmesine ilişkin verilecek görevlerin, isteğe bağlı olarak verilebileceği yönünde 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu’nda açık bir düzenlemeye yer verilmemiş olmakla birlikte, öğretmenlere bu kapsamda verilecek görevlerin, asli görevlerini aksatmayacak şekilde ve yukarıda alıntılanan mevzuat ile ilgili diğer mevzuatın mesai saatleri, yaz tatili ve diğer hususları düzenleyen hükümleri de dikkate alınmak suretiyle verilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.” Hükmüne yer vermiştir.
İdarenin, gönüllük esasına dayanmayan, tatil ve dinleme zamanlarını kapsayabilecek, saat belirtmeden icapçı görevlendirmesi yasal olarak mümkün değildir. Sendikamız üyelerinin aldığımız icap eylem kararını veya mesai dışı görevler eylem kararını uygulama hakları saklıdır.
İsteğe Bağlı Öğretmen Yer Değişikliği
İsteğe bağlı yer değiştirmeler MADDE 52
- Öğretmenlerden yer değiştirme yapılacak yılın 30 Eylül tarihi itibarıyla kadrolarının bulunduğu eğitim kurumunda üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar il içinde, bulundukları ilde üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar ise iller arasında yer değiştirme isteğinde bulunabilir. Üç yıllık çalışma süresinin hesabında il içinde yer değiştirecekler bakımından kadrolarının bulunduğu eğitim kurumunda, iller arasında yer değiştirecekler bakımından ise bulunduğu ilde fiilen öğretmen veya ikinci görev kapsamında eğitim kurumu yöneticisi olarak geçirilen süreler dikkate alınır.
- Sağlık ve aile birliği mazeretlerine bağlı olarak zorunlu çalışma yükümlülüğü ertelenen öğretmenler, bulundukları eğitim kurumunda en az üç yıl görev yapmaları şartıyla il içinde yer değiştirme isteğinde bulunabilir.
- İkinci görev kapsamında yönetici olarak görev yapmakta iken öğretmenliğe atanmak isteyenler ile ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenlerin isteğe bağlı yer değiştirmelerinde süre şartı aranmaz.
- Görev yerleri eğitim kurumunun kapanması, norm kadro değişikliği, hizmetin gereği ve benzeri çeşitli nedenlerle istekleri doğrultusunda veya resen değiştirilen öğretmenlerin bulundukları eğitim kurumunda veya ilde çalışılması gereken sürenin hesabında, daha önceki eğitim kurumlarında veya ilde geçen hizmet süreleri birlikte değerlendirilir.
Sağlık Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği
Sağlık mazeretine bağlı yer değişikliklerinin yapılabilmesi için kişi ve birinci dereceden yakınlarının (anne, baba, eş, bakmakla yükümlü oldukları çocukları) ile yargı kararı ile vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının memurun görevli olduğu yerdeki imkanlar dahilinde tedavi edilemiyor olması gerekmektedir. Pek tabii, bu durumun eğitim araştırma yahut üniversite hastanelerinden kişinin sağlık durumu ve tedavi imkanları hakkında alınacak ayrıntılı sağlık kurulu raporu ile desteklenmesi gerekmektedir. Devlet memurlarının yer değiştirme suretiyle atanması sağlık sebebiyle olacaksa ilgili sağlık raporları ve ekleri dilekçe ekine sunulmalıdır.
Yer değiştirme talebinde bulunup reddedilen veya 60 günlük süre içerisinde cevapsız bırakılan başvurulara karşı 60 gün içinde yürütme durdurma istemli iptal davası açılmalıdır. Bu süre hak düşürücü süredir. İdari davalar spesifik davalar olup İdari Yargılama konularında tecrübeli bir avukat ile yürütülmesi önerilir.
İdareci Seçme Ve Görevlendirme
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında ikinci görev kapsamında görevlendirilecek müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları “MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINA YÖNETİCİ SEÇME VE GÖREVLENDİRME YÖNETMELİĞİ” çerçevesinde görevlendirilir.
Yönetici olarak ilk defa görevlendirileceklere ilişkin duyuru ve başvuru MADDE 26
- Müdür, müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı boş bulunan eğitim kurumları ile dört ve sekiz yıllık görev süresini dolduran müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından boşalacak eğitim kurumları, il millî eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde duyurulur.
- Sözlü sınavda başarılı olan adaylardan müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak ilk defa görevlendirilmek isteyenlerin başvuruları elektronik ortamda alınır. Başvurular, yöneticilik unvanlarından yalnızca biri için yapılabilir.
- Müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak ilk defa görevlendirilmek üzere başvuruda bulunanlara en fazla 20 eğitim kurumu tercih etme hakkı verilir.
Yöneticilik Görev Süresi Hesaplanması
MADDE 33
- Yöneticilikte geçen dört yıllık sürenin hesabında; en son yapılan görevlendirme tarihinden itibaren aynı unvanla geçirilen hizmet sürelerinin toplamı esas alınır. Yöneticilik görevinin sona ereceği tarih; ders yılının içinde olması halinde dört yıllık sürenin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders yılının son günü, ders yılının dışında olması halinde dört yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının son günüdür.
- Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda geçen sekiz yıllık sürenin hesabında; aynı eğitim kurumunda aynı unvanla geçirilen hizmet sürelerinin toplamı esas alınır. Bu durumda olanların yöneticilik görevinin sona ereceği tarih; ders yılının içinde olması halinde sekiz yıllık sürenin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders yılının son günü, ders yılının dışında olması halinde sekiz yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının son günüdür.
- Yönetici olarak görev yapmakta iken diğer eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarda vekâleten veya geçici olarak görevlendirilenlerin bu görev süreleri ile yıllık izin, hastalık izni, aylıksız izin ve benzeri nedenlerle fiilen yapılmayan yöneticilik görevleri, kadrolarının bulunduğu eğitim kurumlarındaki dört ve sekiz yıllık sürenin hesabında değerlendirilir.
Yolluk Ve Yevmiye
6245 Sayılı Harcırah Kanununa göre g. Memuriyet mahalli: Memur ve hizmetlinin asıl görevli olduğu veya ikametgâhının bulunduğu şehir ve kasabaların belediye sınırları içinde bulunan mahaller ile bu mahallerin dışında kalmakla birlikte yerleşim özellikleri bakımından bu şehir ve kasabaların devamı niteliğinde bulunup belediye hizmetlerinin götürüldüğü, büyükşehir belediyelerinin olduğu illerde ise il mülki sınırları içinde kalmak kaydıyla memur ve hizmetlinin asıl görevli olduğu veya ikametgâhının bulunduğu ilçe belediye sınırları içinde kalan ve yerleşim özellikleri bakımından bütünlük arz eden yerler ile belediye sınırları dışında kalmakla birlikte yerleşim özellikleri bakımından bu yerlerin devamı niteliğindeki mahaller ve kurumlarınca sağlanan taşıt araçları ile gidilip gelinebilen yerleri;
h. Başka yer: Yukarıda (g) fıkrasında yazılı memuriyet mahalli dışındaki yerleri; İfade eder.
Harcırah verilecek kimseler:
Madde 4 –Bu Kanunda belirtilen hallerde:
1. Bu Kanun kapsamına giren kurumlarda çalışan memur ve hizmetliler ile aile fertlerine ve aynı kurumlarda fahri olarak çalışanlara; Harcırah verilir.
Harcırahın unsurları:
Madde 5 – Harcırah; yol masrafı, yevmiye, aile masrafı ve yer değiştirme masrafını ihtiva eder. İlgili, bu kanun hükümlerine göre bunlardan birine, birkaçına veya tamamına müstahak olabilir.
Rehber Öğretmen/psikolojik Danışman İkinci Okul Görevlendirme
Rehber Öğretmen İkinci Okul Görevlendirmeleri 2028/6 Sayılı Genelge Hükümlerine Göre yapılmaktadır.
- İlgi (c) Yönetmeliğin “Rehberlik Alan Öğretmeni Norm Kadrosu” başlıklı 21 inci maddesinin 4 üncü fıkrasında “Özel eğitim kurumları hariç olmak üzere bir yerleşim merkezindeki her eğitim kurumunda en az 1 rehberlik alan öğretmeni norm kadrosu doldurulmadan ikinci ve müteakip norm kadrolara öğretmen atanamaz.” hükmü yer almaktadır. Bu hüküm doğrultusunda İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Rehberlik Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından önerilen karar da göz önünde bulundurularak rehberlik öğretmenlerinin okul ve kurumlara dengeli bir şekilde dağılımının gerçekleşmesi için gerekli tedbirler alınır.
- Rehberlik öğretmeni görevlendirmelerinin normu olan; ancak rehberlik öğretmeni bulunmayan okul/kurumlara yapılması esastır.
- İlgi (b) Yönetmelik hükümlerine göre rehberlik öğretmeni normu bulunmayan okul/kurumlarda, İlgi (ç) Yönetmelik hükümlerince Rehberlik ve Araştırma Merkezleri tarafından rehberlik hizmetlerine yönelik gerekli çalışmaların planlanması ve takibi sağlanır.
- Okul/kurumlara görevlendirmeler yapılırken norm fazlası olan rehberlik öğretmenlerine öncelik verilecektir. Bu kapsamda, norm fazlası rehberlik öğretmenlerinin okul/kuruma görevlendirmeleri yapılırken aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir: a) Norm fazlası olan rehberlik öğretmenleri kadrolarının bulunduğu okul/kurum dışında en fazla iki okul/kuruma görevlendirilebilecektir. b) Norm fazlası olan rehberlik öğretmenlerinin iki okul /kuruma görevlendirilmesi halinde haftalık çalışma süreleri bir okulda üç iş gününü geçmeyecek şekilde planlanacaktır.
- Norm fazlası olan rehberlik öğretmenlerinin ihtiyacı karşılayamaması durumunda öncelikle birden fazla rehberlik öğretmeni olan okullardan görevlendirme yapılması; bu durumdaki görevlendirmeler yapılırken istekli olan yoksa aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir: a) Hizmet puanı düşük olan rehberlik öğretmeninden başlayarak görevlendirme yapılacaktır. b) Rehberlik öğretmeni, kadrosunun bulunduğu okul/kurum dışında yalnızca bir okul/ kuruma görevlendirilebilecektir. c) Okul rehberlik servislerine yapılacak olan görevlendirmeler haftada en fazla 2 gün olacak şekilde planlanacaktır.
- Mahalli ve merkezi eğitimler alarak özel eğitim ve rehberlik hizmetleri alanlarında eğitici ve uygulayıcı sertifikası bulunan rehberlik öğretmenleri, ihtiyaç doğrultusunda haftada 5 güne kadar Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde görevlendirilebileceklerdir.
- Rehberlik öğretmeni görevlendirmeleri, rehberlik faaliyetlerinin bütünlüğünün sağlanması amacıyla her ders dönemi başında planlanacaktır.
Öğretmen görevlendirmeleri vali tarafından yapılır.
Branş Öğretmenlerinin İkinci Okul Görevlendirmeleri
Branş öğretmenlerinin Geçici görevlendirmeleri 2017/22 sayılı Genelge çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
2017/22 Sayılı Genelge “Bu çerçevede, öğrencilerimizin eğitim imkanlarından yeşil şekilde yararlanabilmesi, eğitim öğretimin aksamaması, atıl kapasitenin aktif hale getirilmesi ve kamu zararı oluşturulmaması bakımından;
- Eğitim kurumlarında norm kadro fazlası öğretmen bulunmaması, bu durumdaki öğretmenlerin ihtiyaç duyulan okullara görevlendirilmesi esastır.
- Öğretmenler, zorunlu olmadıkça öğretmenlik dışındaki işleri yürütmek üzere geçici olarak görevlendirilecektir.
- Zorunlu hallerde bu kapsamdaki öğretmenler; ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenler arasında öncelikle aynı ilçeden, aynı ilçede ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenim bulunmaması halinde il içinden ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenler arasından yapılacaktır.
- atama yetkisi valiliklerde bulunan eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı, ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenler arasından yapılacak görevlendirmelerle giderilecek; ek ders ücreti karşılığı görevlendirme yoluna, ancak ihtiyacın bu şekilde giderilememesi halinde gidilecektir.
- Görevlendirmeler, eğitim öğretimin aksatılmaması ve ders bütünlüğünü sağlanması için ders yılı içerisinde yapılmayacak; bir sonraki eğitim öğretim yılı içinde yapılması düşünülen görevlendirmeler 1 Temmuz-30 Eylül tarihleri arasında planlanıp aynı tarihler içinde ve görev süreleri net olarak belirlenerek sonuçlandırılacaktır.
Ek Ders Hesaplama
Ek dersler aylık hesaplanır ve aylık ödenir. Bir ay boyunca girdiğiniz toplam ek ders saati, bir ek ders saati ücreti ile çarpılıp o ay alacağınız ek ders ücreti belirlenir.
Kaç saat ek ders alırım
Aylık ek ders hesabı yapılırken her hafta ayrı ayrı girdiğiniz ek ders saati hesaplanır. Her hafta aynı saat ek ders alamayabilirsiniz ( sevkli olursanız ya da bir, iki gün okul yoksa vb durumlar nedeniyle ). Bu gibi durumlarda o hafta girdiğiniz toplam ders saati ( girmeniz gereken ders saati değil ) üzerinden aşağıdaki gibi hesaplayınız.
Haftalık ek ders saati hesaplama
1- Bir hafta boyunca girdiğiniz ( girmeniz gereken ders saati değil ) toplam ders saatinden 15 saati çıkarın (15 saat maaş karşılığı)
2- O hafta girdiğiniz toplam ders saati 9 ile 20 saat arasındaysa 1 saat, 19 ile 30 saat arasındaysa 2 saat, 30 saat ve üstü ise 3 saat ek ders ekliyoruz. ( her 10 saati tamamladığınızda dersi planlama ve hazırlık için bir saat ek ders alırsınız)
3- Sınıf Rehber Öğretmenliği için (size verilen sınıf varsa ) 2 saat ekliyoruz. Sınıf Rehber Öğretmeni değilseniz eklenmiyor
30 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
30-15 = 15 (15 saat maaş karşılığı)
15+3= 18 (3 saat dersi planlama ve hazırlık)
30 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 18 saat sınıfı varsa 20 saat ek ders alır
29 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
29-15 = 14 (15 saat maaş karşılığı)
14+2= 16 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
29 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 16 saat sınıfı varsa 18 saat ek ders alır
28 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
28-15 = 13 (15 saat maaş karşılığı)
13+2= 15 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
28 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 15 saat sınıfı varsa 17 saat ek ders alır
27 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
27-15 = 12 (15 saat maaş karşılığı)
12+2= 14 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
27 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 14 saat sınıfı varsa 16 saat ek ders alır
26 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
26-15 = 11 (15 saat maaş karşılığı)
11+2= 13 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
29 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 13 saat sınıfı varsa 15 saat ek ders alır
25 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
25-15 = 10 (15 saat maaş karşılığı)
10+2= 12 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
25 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 12 saat sınıfı varsa 14 saat ek ders alır
24 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
24-15 = 9 (15 saat maaş karşılığı)
9+2= 11 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
24 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 11 saat sınıfı varsa 13 saat ek ders alır
23 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
23-15 = 8 (15 saat maaş karşılığı)
8+2= 10 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
23 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 10 saat sınıfı varsa 12 saat ek ders alır
22 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
22-15 = 7 (15 saat maaş karşılığı)
7+2= 9 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
22 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 9 saat sınıfı varsa 11 saat ek ders alır
21 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
21-15 = 6 (15 saat maaş karşılığı)
6+2= 8 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
21 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 8 saat sınıfı varsa 10 saat ek ders alır
20 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
20-15 = 5 (15 saat maaş karşılığı)
5+2= 7 (2 saat dersi planlama ve hazırlık)
20 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 7 saat sınıfı varsa 9 saat ek ders alır
19 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
19-15 = 4 (15 saat maaş karşılığı)
4+1= 5 (1 saat dersi planlama ve hazırlık)
19 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 5 saat sınıfı varsa 7 saat ek ders alır
18 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
18-15 = 3 (15 saat maaş karşılığı)
3+1= 4 (1 saat dersi planlama ve hazırlık)
18 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 4 saat sınıfı varsa 6 saat ek ders alır
17 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
17-15 = 2 (15 saat maaş karşılığı)
2+1= 3 (1 saat dersi planlama ve hazırlık)
19 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 3 saat sınıfı varsa 5 saat ek ders alır
16 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
16-15 = 1 (15 saat maaş karşılığı)
1+1= 2 (1 saat dersi planlama ve hazırlık)
16 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 2 saat sınıfı varsa 4 saat ek ders alır
15 saat derse giren branş öğretmeni kaç saat ek ders alır
15-15 = 0 (15 saat maaş karşılığı)
0+1= 1 (1 saat dersi planlama ve hazırlık)
15 saat derse giren branş öğretmeni sınıfı yoksa 1 saat sınıfı varsa 3 saat ek ders alır
Branş öğretmeni haftada en fazla kaç saat ek ders alabilir
Branş öğretmeni haftada kaç saat derse girerse girsin en fazla 20 saat toplam ek ders alabilir. Ek dersi 20 saatten fazla olsa bile 20 saat ek ders alır. Örneğin haftada 34 saat derse giren bir öğretmenin haftalık alması gereken ek ders sayısı 22 saat olmalı ancak bu öğretmene 20 saat ek ders yazılır.
Branş öğretmeni haftada en fazla kaç saat derse girebilir
Branş öğretmeninin gireceği ders saati sayısı 30 saattir. Öğretmen eksikliğinde 30 üstü saat derse de girebilir ancak öğretmene 20 saatten fazla ek ders verilmez.
Eğitim Akademisi Nedir? Süreçleri Nelerdir
Milli Eğitim Akademisi, öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini artırmak ve eğitim kalitesini yükseltmek amacıyla kurulmuş bir eğitim kurumudur. Akademi, öğretmenlik mesleğine girişte daha kapsamlı ve nitelikli bir eğitim süreci sunmayı hedefler. İşte Milli Eğitim Akademisi hakkında merak edilenler ve detaylar:
Kuruluş Amacı ve Eğitim Süreci
Milli Eğitim Akademisi’nin kuruluş amacı, öğretmen adaylarına mesleğe başlamadan önce 550 saatlik kapsamlı bir eğitim vermektir. Bu eğitim sürecinde adaylar, branş fark etmeksizin zorunlu bir programa tabi tutulurlar. Eğitim programı, öğretmenlerin pedagojik formasyonlarını ve mesleki yeterliliklerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmıştır.
Başvuru Şartları ve Atama Süreci
Adaylar, KPSS puanları ile Milli Eğitim Akademisi’ne başvurabilirler. Akademiyi başarıyla tamamlayan adaylar, sözleşmeli olarak atanır ve üç yılın sonunda kadrolu öğretmen olarak görev yapma hakkı kazanırlar. Bu süreçte adaylar, devlet memuru statüsünde sayılmamaktadır. Eğitim süresince adaylara tecrübeli öğretmenler ve alanında uzman akademisyenler tarafından dersler verilecektir.
Eğitim İçeriği ve Katkıları
Milli Eğitim Akademisi, öğretmen adaylarına çeşitli alanlarda eğitim verir. Bu eğitimler, sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda uygulamalı dersler de içerir. Örneğin, bir öğretmen adayı Fransa’da 216 saat, Belçika’da 160 saat, İtalya’da ise 550 saat uygulamalı ders alırken, Milli Eğitim Akademisi de benzer bir uygulamalı eğitim sürecini sunar.
Öğretmenlik Mesleğine Yeni Bir Bakış
Milli Eğitim Akademisi, öğretmenlik mesleğinin kalitesini artırmayı ve güncel gelişmelere uygun bir eğitim sağlamayı amaçlar. Bu kapsamda, öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini sürekli güncel tutmak ve pedagojik formasyon eğitimini vermek için çalışmalar yapmaktadır. Ayrıca, öğretmenlik mesleğine girişteki yetersizlikleri gidermek için atılan bu adım, eğitim sistemine önemli bir katkı sağlamaktadır.
Sonuç
Milli Eğitim Akademisi, Türkiye’nin eğitim sistemine katkı sağlamak ve nitelikli öğretmenler yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Adayların mesleki yeterliliklerini artırmak için sunulan 550 saatlik eğitim programı, öğretmenlik mesleğine yeni bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Akademi, KPSS puanıyla başvuru yapacak adaylara kapsamlı bir eğitim sunarak, sözleşmeli öğretmen olarak atanmalarını ve üç yıl sonunda kadrolu öğretmen olmalarını sağlamaktadır. Bu süreç, Türkiye’nin eğitim kalitesini yükseltmek için önemli bir adımdır.
Mobing Nedir?
Psikolojik taciz veya öğretide; işyerinde bir veya birden fazla kişi tarafından diğer kişi veya kişilere yönelik gerçekleştirilen, belirli bir süre sistematik bir şekilde devam eden yıldırma, pasifize ve işten uzaklaştırmayı amaçlayan mağdur veya mağdurların kişilik değerlerine, mesleki durumlarına, sosyal ilişkilerine ve sağlıklarına zarar veren; kötü niyetli kasıtlı tutum ve davranışlar, bütünüdür şeklinde tanımlanmaktadır.
II. MOBBİNG DAVRANIŞ TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ Aslında Mobbing, sistematik olarak bireyin iş yaşamında psikolojik tacize uğramasıdır ve davranışın kaynağı bir olaya değil, bir kişiye odaklanmıştır. Mobbingin en belirgin özelliklerini;
- Kasıtlı olarak yapılması,
- Sistematik olarak tekrarlanması,
- Uzun bir zamandan beri (en azından altı ay) devam ediyor olması,
- Çalışanı işyerinden uzaklaştırmayı amaç edinmesi, oluşturmaktadır.
Mobbinge kimlerin maruz kaldığı ya da mobbing mağdurlarının kim olduğu sorusuna gelince ise tanımdan da anlaşıldığı üzere, mağdur ekonomik, kültürel, fiziksel veya herhangi yönden daha zayıf olan çalışandır ve psikolojik tacizi yapan ise bazen işveren, bazen amir bazen de bir başka bir işçi olmaktadır.
- Yalnız bir kişi
- Farklı bir kişi
- Başarılı bir kişi
- Yeni gelen bir kişi
, mobbing mağduru olma riski altında bulunan kişiler olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca, yaş, cinsiyetin, iş sektörü ve meslek türü gibi değişkenlerin mobbing mağduru olma riskini etkilediğini düşünülmektedir. Bu varsayıma göre yaş arttıkça mobbing mağduru olma riski artmakta, cinsiyet, iş sektörü ve meslek türü bağlamında ise anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Ancak sağlık çalışanlarının, öğretmenlerin, ev işlerine yardım edenlerin daha fazla mobbing mağduru olduğu saptanmıştır
Mobbingi ispatlamak için ilk olarak bu kapsamda sayılacak fiil işlendiğinde derhal üst yöneticiye durumu bildirmek gerekir. Bu süreçte uygulanan mobbing e-posta, Whatsap grupları vb. platformlardan gerçekleşiyorsa konuşmaların kaydedilmesi ve silinmemesi faydalı olmaktadır.
Mobbingin ruhsal olarak etkilediğini fark edildiğinde psikolog veya psikiyatra başvurarak psikolojik yardım almak gerekmektedir. Bunun için ayrıca yetkililerden rapor talep etmeniz de mümkündür.
Mobbingi ispatlamak için elinizde herhangi bir delil bulunmaması halinde iş arkadaşlarınızla durumu paylaşarak onları da bilgilendirmek ispat açısından faydalıdır. Zira mağdurun elinde delil bulunmaması halinde tanık listesine adını yazabileceği birkaç arkadaşının durumu gerçekleşirken gözlemlemesi davanın seyrini etkileyebilir. Tanıkla ispat dışında kamera kayıtlarına dayanmak da mümkündür.
657 Devlet Memurları Kanunu’nun 10. maddesi; “… Amir, maiyetindeki memurlara hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik yetkisini kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslar içinde kullanır…” Devlet Memurları Kanunu’nun 11. maddesi; “Devlet memurları kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar.” Devlet Memurları Kanunu’nun 17. maddesi; “Devlet memurları, bu kanun ve bu kanuna dayanılarak yayınlanan tüzük ve yönetmeliklere göre tayin ve tespit olunup yürürlükte bulunan hükümlerin kendileri hakkında aynen uygulanmasını istemek hakkına sahiptirler.” Devlet Memurları Kanunu’nun 18. maddesi; “Kanunlarda yazılı haller dışında devlet memurunun memurluğuna son verilmez, aylık ve başka hakları elinden alınamaz. Devlet Memurları Kanunu’nun 21. maddesi; “Devlet memurları kurumlarıyla ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat; amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikâyet ve dava açma hakkına sahiptirler.”
Angarya Nedir?
Anayasa'nın "Zorla çalıştırma yasağı" başlıklı 18/1. maddesinde; hiç kimsenin zorla çalıştırılamayacağı, angaryanın yasak olduğu, "Ücrette adalet sağlanması" başlıklı 55. maddesinde ise; ücretin emeğin karşılığı olduğu, Devletin çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alacağı öngörülmüştür.
Anayasa'nın 90/5. maddesinde de; usulüne göre yürürlüğe konulmuş Milletlerarası antlaşmaların kanun hükmünde olduğu, bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamayacağı, usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümlerinin esas alınacağı hükme bağlanmıştır.
Anayasa’nın 90. maddesi uyarınca kanun hükmünde olan 23.1.1998 gün ve 4333 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan Cebri veya Mecburi Çalıştırmaya İlişkin İLO Sözleşmesi'nin (29 No'lu Sözleşme) 1. maddesinde; Uluslararası Çalışma Örgütünün bu Sözleşme'yi onaylayan her üyesinin mümkün olduğu kadar kısa bir sürede her ne şekil altında olursa olsun cebri veya mecburi çalıştırmanın kaldırılmasını taahhüt ettiği, 14. maddesinde; 10. maddede öngörülen cebri veya mecburi çalıştırma haricinde, ne şekilde olursa olsun, cebri veya mecburi çalıştırmanın ücretinin nakit olarak ödenmesi gerektiği ve bu ücretin aynı tür işler için işçilerin istihdam edildikleri bölgede yürürlükte olanlardan ve ne de işçilerin işe alındıkları bölgede yürürlükte olanlardan daha aşağı olmaması gerektiği düzenlenmiştir.
Okul Müdürü’nün Görev Ve Sorumlulukları Nelerdir?
Millî Eğitim Bakanlığının Yönetmeliğine göre; Müdür, Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda okulun amaçlarını gerçekleştirmek üzere tüm kaynakların etkili ve verimli kullanımından, ekip ruhu anlayışıyla yönetiminden ve temsilinden birinci derecede sorumlu eğitim ve öğretim lideridir. Müdür, okulu bünyesindeki kurul, komisyon ve ekiplerle iş birliği içinde yönetir. Müdür çalışmalarını valilikçe belirlenen mesai saatleri dâhilinde yapar; görevin gerektirdiği durumlarda mesai saatleri dışında da çalışmalarını sürdürür. Müdür, görevinde sevgi ve saygıya dayalı, uyumlu, güven verici, örnek tutum ve davranış içinde bulunur; mevzuatın kendisine verdiği yetkileri kullanır.
Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Müdürlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır:
- Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda diğer çalışanlarla birlikte müdür tarafından yönetilir. Müdür; okulun öğrenci, her türlü eğitim ve öğretim, yönetim, personel, tahakkuk, taşınır mal, yazışma, eğitici ve sosyal etkinlikler, yatılılık, bursluluk, taşımalı eğitim, güvenlik, beslenme, bakım, koruma, temizlik, düzen, nöbet, halkla ilişkiler ve benzeri görevler ile Bakanlık ve il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince verilen görevler ile görev tanımında belirtilen diğer görevlerin yerine getirilmesini sağlar." [1]
Ortaöğretim Kurumları Müdürlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları ise şunlardır:
- Öğretim yılı başlamadan önce personelin iş bölümünü yapar ve yazılı olarak bildirir.
- Öğretmenlerin gerektiğinde görüşlerini de almak suretiyle okutacakları derslere ilişkin görevlerin dağılımını yapar.
- Ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması amacıyla öğretmenler kurulu ve zümre toplantılarının yapılmasını sağlar. Zümrelerden derslere yönelik ünitelendirilmiş yıllık planı ders yılı başlamadan önce alır, inceler, gerektiğinde değişiklik yaptırarak onaylar ve bir örneğini iade eder.
- Okulun derslik, bilişim teknolojisi sınıfı, laboratuvar, atölye, kütüphane, araç ve gereci ile diğer tesislerini sağlık ve güvenlik şartlarına uygun bir şekilde eğitim ve öğretime hazır bulundurur. Bunlardan imkânlar ölçüsünde diğer okullarla çevrenin de yararlanmasını sağlar. Diğer okul ve çevre imkânlarından da yararlanılması için gerekli tedbirleri alır. Öğrencilerin sürekli eğitimlerini yürütmek için millî eğitim müdürlüğü ve ilgili kuruluşlarla iş birliği yaparak il sınırları içindeki bütün okul ve işletmelerden yararlanılması, gerekli durumlarda bina kiralanmasıyla ilgili iş ve işlemleri yürütür.
- Eğitim ve öğretim çalışmalarını etkili, verimli duruma getirmek ve geliştirmek, sorunlara çözüm üretmek amacıyla kurul, komisyon ve ekipleri oluşturur. Toplantılarda alınan kararları onaylar, uygulamaya koyar ve gerektiğinde üst makama bildirir.
- Öğretmenlerin performanslarını artırmak amacıyla her öğretim yılında en az bir defa dersini izler ve rehberlikte bulunur.
- Teknolojik gelişmeleri okula kazandırır. Okulun ihtiyaçlarını belirler, bütçe imkânlarına göre satın alma, bağış ve benzeri yollarla karşılanması için gerekli işlemleri yaptırır. Eğitim araç ve gereciyle donatım ihtiyaçlarını zamanında ilgili birimlere bildirir.
- Okulun düzen ve disipliniyle ilgili her türlü tedbiri alır.
- Personelin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri alır. Adaylık ve hizmetçi eğitim faaliyetleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütür.
- Personelin performans yönetimi ve disiplin işleriyle öğrenci ödül ve disiplin işlerini yürütür.
- Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlar. Özel eğitim gerektiren öğrencilerin yetiştirilmesi ve kaynaştırma eğitimiyle ilgili gerekli tedbirleri alır.
- Öğrencilere ders yılı içinde gerektiğinde 5 günü geçmemek üzere izin verebilir. Bu yetkisini yardımcılarına devredebilir.
- Öğrencilerin askerlik ertelemesine ilişkin iş ve işlemlerinin 21/6/1927 tarihli ve 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine göre yürütülmesini sağlar.
- Öğretmenlerin ve öğrencilerin nöbet görev ve yerlerini belirler, onaylar ve uygulamaya koyar.
- Haftalık ders programlarının düzenlenmesini sağlar, onaylar ve uygulamaya koyar.
- Diploma, öğrenim durum belgesi, sözleşme ve benzeri belgeleri onaylar.
- Eğitim ve öğretim ile yönetimde verimliliğin artırılması, kalitenin yükseltilmesi ve sürekli gelişimin sağlanması için araştırma yapılmasını, bu konularda iyileştirmeye yönelik projeler hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlar.
- Görevini üstün başarıyla yürüten personelin ödüllendirilmelerini teklif eder.
- Görevini gereği gibi yapmayanları uyarır, gerektiğinde haklarında disiplin işlemi yapılmasını sağlar.
- Özürleri nedeniyle görevine gelemeyen personelin yerine görevlendirme yapılması için gerekli tedbirleri alır.
- İzinli veya görevli olduğu durumlarda müdür başyardımcısının, müdür başyardımcısının bulunmadığı hâllerde ise bir müdür yardımcısının müdür vekili olarak görevlendirilmesini millî eğitim müdürlüğüne teklif eder.
- Eğitim ve öğretimle ilgili her türlü mevzuat değişikliklerini takip eder ve ilgililere duyurulmasını sağlar.
- Stratejik plan ve bütçe önerilerini gerekçeli olarak hazırlar, ilgili makama sunar, yetkisinde bulunan bütçe giderlerini gerçekleştirir, takip eder, giderlerle ilgili belgeleri zamanında düzenletir, harcamalarla ilgili azami tasarrufun sağlanmasına özen gösterir.
- Okulun bina, tesis, atölye, laboratuvar, salon, bahçe ve benzeri bölümleri ile araç gerecinin diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte kullanılması durumunda, mahalli mülki idare amirinin onayını da alarak ilgili kurumla bir protokol imzalar ve bir örneğini üst makama gönderir.
- Harcama yetkilisi olarak, müdür başyardımcısını veya müdür yardımcılarından birini 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre gerçekleştirme görevlisi olarak görevlendirir.
- 28/12/2006 tarihli ve 2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Taşınır Mal Yönetmeliğine göre memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini yürütmek üzere gerekli bilgi ve niteliklere sahip personel arasından taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevlendirir.
- Elektronik ortamda yürütülmesi gereken iş ve işlemlerle ilgili gerekli takip ve denetimi yapar.
- 9/2/2012 tarihli ve 28199 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliğindeki sorumluluklarını yerine getirir.
- Öğrenci ve çalışanların sağlığının korunması, okulun fizikî yapısından ve çevreden kaynaklanan olumsuz sağlık şartlarının iyileştirilmesi amacıyla koruyucu tedbirlerin alınmasını sağlar.
- Okul binası ve eklentilerinin sabotaj, yangın, hırsızlık ve diğer tehlikelere karşı korunması için gerekli koruyucu güvenlik tedbirlerinin alınmasını sağlar.
- Okul ve öğrencilerin katılacağı yarışmalar ve sınavlarla ilgili komisyonları oluşturur, bu etkinliklere katılan öğrencilere danışmanlık ve rehberlik yapmak üzere öğretmen görevlendirir.
- Görev tanımındaki diğer görevleri de yapar.
- 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 11 ve 12 nci maddesi uyarınca acil durumlarla mücadele için gerekli tedbirleri alır. [2]
Okul Müdürlerinin İmza Yetkisi Neleri Kapsar?
Okul müdürünün görev ve sorumlulukları yukarıda detaylı olarak arz ve izah edilmiş olup önemine binaen belirtilmelidir ki okul müdürlerinin imza yetkisi yalnızca MEB işlemleri için bağlayıcıdır. Kurumun iç işleyişindeki işlemlerinde herhangi bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Aksi takdirde yetkisiz temsilciyle yapılan işlem gündeme gelecektir.
TBK m. 46’ya göre bir kimse yetkisi olmadığı hâlde temsilci olarak bir hukuki işlem yaparsa, bu işlem ancak onandığı takdirde temsil olunanı bağlar. Yetkisiz temsilcinin kendisiyle işlem yaptığı diğer taraf, temsil olunandan, uygun bir süre içinde bu hukuki işlemi onayıp onamayacağını bildirmesini isteyebilir.
Bu doğrultuda okul müdürü kanun ve yönetmeliğin kendisine tanımış olduğu hak ve görevlerinin dışına çıkarak sözleşme imzaladığı durumda okul müdürünün imzasının yetkisiz temsilci sıfatına haiz olması sebebiyle sözleşme geçersiz olmakta ve herhangi bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır.
Okul Müdür Yardımcılarının Sorumlulukları Nelerdir?
- Sınav başvuru ve tarih işlemlerinin yürütülmesini sağlamak
- Ders dağıtım çizelgelerini – müdür başyardımcısı ile beraber zamanında hazırlayarak – ilgili makamlara gönderilmesini sağlamak
- Yazı ve kayıt işlerinin düzenli yürütülmesini sağlayıp istatistik çizelgelerini günü gününe hazırlamak
- Şube Öğretmenler Kurulu çalışmalarını takip etmek
- Zümre Öğretmenler Kurulu çalışmalarını planlamak ve yürütmek
- Sınıf geçme defterlerinin, diploma defterlerinin ve diğer evrakların düzenli olarak tutulmasını ve dosyalanmasını sağlamak
- 6. 7. ve 8. Sınıf defterleri, planlarını inceleyerek gerekli yerleri imzalamak
- Anasınıfı ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek.
- Öğrencilerin kayır, devam takip iş ve işlemlerini yapmak.
- E-Okul üzerinde öğrenci bilgilerinin kaydını ve kontrolünü sağlamak.
- Yazı ve Eser inceleme komisyonuna başkanlık etmek.
- Okul – Aile Birliği iş ve işlemlerini takip etmek.
- Karneleri Hazırlamak.
- Sınav Başvurusu ve tercih işlemlerinin yürütülmesini sağlamak
- Sosyal Kulüp Faaliyetlerini yürütmek, kurula başkanlık yapmak.
- Kütüphane ile ilgili düzen, iş ve işlemlerin kontrolünü sağlamak.
- Yarışmaların takibini, iş ve işlemleri, Bütün öğrencilerin izin, sevk ve rapor işlerini takip etmek.
- Haftada en az altı saate kadar ders okutmak
- Müdür Başyardımcısı olmadığı zamanlarda okulun "gerçekleştirme görevlisi" olarak iş ve işlemleri yürütmek
- Nöbetçi olduğunuz günlerde etüt ve derslere devam – devamsızlığı kontrol etmek
- Nöbetiniz esnasında günlük tedrisatın normal yürütülmesi için nöbetçi öğretmenleri gerektiğinde ikaz etmek, öğretmenlerin derse giriş çıkışlarını temin etmek
- Nöbetiniz esnasında ve diğer zamanlarda okulun bütün birimlerinin temiz olmasını sağlamak
- Yetiştirici ve ortaöğretime hazırlık kurslarını kontrol ederek yürütmek
- Egzersiz faaliyetlerinin kontrolünü yapmak
- Laboratuvarların amacına uygun kullanılmasını sağlamak
- Taşıma araçları ve bununla ilgili iş ve işlemlerin yapılması
- Taşımalı öğrencilerin yemekhane kontrolünü yapmak ve işlerin düzenli yürütülmesi için tüm önlemleri almak
- Sınav başvuru ve tercih işlemlerini yürütmek
- Toplam Kalite ve Yönetim Ekibine başkanlık etmek
- Okul Gelişim ve Yönetim Ekibine başkanlık etmek
- Burs iş ve işlemlerini yürütmek
- Destek eğitimi ve idari çalışma saatlerini belirlemek, kontrol etmek
- Nöbetiniz esnasında günlük temizlik kontrollerini yapmak, çizelgelerini imzalamak
- Okul Müdürünün vereceği diğer görevleri yapmak
- Yaptığı bütün işlerde müdüre karşı sorumludur.
İzinler Nasıl Alınır Verilir İptal Edilir Mi?
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İZİN YÖNERGESİ Yıllık izin vermekle yetkili amirler ve amirin takdir hakkı MADDE 8- (1) Yıllık izin memurun isteği üzerine 6 ncı maddede belirtilen amirler tarafından verilir. (2) Amirler, memurların yıllık izinlerini kullanmalarında takdir hakkına sahiptir. Amirler bu haklarını, görevin aksamamasını ve memurların isteklerini birlikte göz önünde bulundurarak, açıklık ve eşitlik ilkeleri çerçevesinde memurların yıllık izin zamanını planlayarak kullanırlar.
İzinli Memurların Göreve Çağrılması
MADDE 9- (1) Yıllık iznini kullanmakta olan memurlardan hizmetine ihtiyaç duyulanlar, izin vermeye yetkili amirler veya üst amirlerce yazılı veya kayıt altına alınmak şartıyla sözlü olarak göreve çağrılabilir. Bu durumda memurun belli yol süresini takip eden ilk iş gününde görevine dönmesi zorunludur.
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Öğretmenlerin izin ve tatilleri: Madde 50/A – (Ek:15/4/2020-7243/24 md.) Öğretmenler, yaz tatili içinde aralıksız iki ay izinlidirler. Ancak bu iki aylık izin sürelerine dokunulmadan kalan tatil zamanlarında yönetmelikle belirlenecek meslekle ilgili çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.
Rehberlik öğretmenleri tercih danışmanlığı, alan ve ders seçimi, öğrenci tanılama sürecine bağlı olarak yapılacak çalışmalarda ihtiyaç duyulması halinde izin ve tatil dönemlerinde de görevlendirilebilir. Bu durumda rehberlik öğretmenlerinin izinleri bir aydan az olamaz.
İlçe, il veya ülke genelinde genel hayatı etkileyen salgın hastalık, doğal afet, elverişsiz hava koşulları gibi nedenlerle eğitim ve öğretim faaliyetinin iki haftadan fazla süreyle yapılamaması halinde uygulanacak telafi programlarının ders yılı içerisinde tamamlanamadığı durumlarda yaz tatilinde yapılacak eğitim ve öğretim faaliyetleri nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığınca öğretmenlerin izinleri kısaltılabilir. Bu durumda öğretmenlerin izinleri bir aydan az olamaz.
Kendilerine ikinci görev olarak okul/kurum yöneticiliği verilenler ve yüz yüze eğitim yapılmayan eğitim kurumlarında görevli öğretmenler ile Bakanlık merkez teşkilatı ve il/ilçe milli eğitim müdürlüklerinde görevlendirilen (yöneticilik dahil) öğretmenler yıllık izinlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 102 nci maddesi ve 103’üncü maddesinin birinci fıkrası hükümlerine göre kullanır. Okul müdürleriyle müdür yardımcıları tatil aylarında okul işlerini ayarlamak ve düzenlemek şartı ile, sıra ile izinlerini kullanırlar.
Mazeret İzni
657 Devlet Memurları Kanunu Madde 104 C) (A) ve (B) fıkralarında belirtilen hâller dışında, merkezde atamaya yetkili amir, ilde vali, ilçede kaymakam ve yurt dışında diplomatik misyon şefi tarafından, birim amirinin muvafa kati ile bir yıl içinde toptan veya bölümler hâlinde, mazeretleri sebebiyle memurlara on gün izin verilebilir. Zaruret hâlinde öğretmenler hariç olmak üzere, aynı usûlle on gün daha mazeret izni verilebilir. Bu takdirde, ikinci kez verilen bu izin, yıllık izinden düşülür.
Doğum İzni
657 Devlet Memurları Kanunu Madde 104 “A) Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir.” Hükümlerine yer verilmiştir.
Kamu Personeli Genel Tebliği (Seri No: 6) 10) Öğretmenlere verilecek analık izni b) Öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen ve fiilen çalışılması halinde doğum sonrası analık izni süresine eklenebilen doğum öncesi beş haftalık (çoğul gebeliklerde yedi haftalık) analık izin süresi, doğum sonrası analık izni süresine ilave edilmeyecektir.
Süt İzni
657 Devlet Memurları Kanunu Madde 104 D) Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır.
Dilekçe Hakkı
Dilekçe hakkının kullanılması 3071 Sayılı Kanun’la belirlenmiştir.
Madde 3 – Türk vatandaşları kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisine ve yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Türkiye’de ikamet eden yabancılar karşılıklılık esası gözetilmek ve dilekçelerinin Türkçe yazılması kaydıyla bu haktan yararlanabilirler.
Dilekçede bulunması zorunlu şartlar:
Madde 4 –Türkiye Büyük Millet Meclisine veya yetkili makamlara verilen veya gönderilen dilekçelerde, dilekçe sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin bulunması gerekir.
Gönderilen makamda hata:
Madde 5 – Dilekçe, konusuyla ilgili olmayan bir idari makama verilmesi durumunda, bu makam tarafından yetkili idari makama gönderilir ve ayrıca dilekçe sahibine de bilgi verilir.
Dilekçenin incelenmesi ve sonucunun bildirilmesi:
Madde 7 –Türk vatandaşlarının ve Türkiye’de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin safahatı hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir. İşlem safahatının duyurulması halinde alınan sonuç ayrıca bildirilir.
Eğitim Tedbirini Ve Danışmanlık Tedbirini Kimler Yapabilir ?